Yahoo kereső optimalizásás

Keresőoptimalizálás... egy téma amihez mindenki ért. Nekem legalább is ez volt a benyomásom, miután először hallottam róla. Egy megrendelő növelni akarta látogatottságát, és bemutatott egy web optimalizáló szakembernek. Azelőtt sose hallottam ilyen dologról.

"Írj kucsszavakban bő szöveget. Szedjél ki minden statikus tartalmat a fő szövegtest elől. Minden link legyen szöveges. Semmi flash. Ne legyen kérdőjel a webcímben. Használj H1 H2 H3 címeket. Tömd tele a webcímet, TITLE-t kulcsszavakkal." Persze volt pár nyilvánvalóan téves nézete is (a keresők nem indexelik a ?-es URL-eket), de a keresőoptimalizálás területén ez szinte megszokott.

Humbuk - gondoltam, de végül is megcsináltam a dolgot. (Az oldalra mutató linkek kiépítésével együtt) az eredmény megdöbbető volt. Hívő lettem. Ekkor kezdtem figyelni a szemantikus HTML-re, a CSS alapú tervezésre.

Elolvastam azóta pár leírást, de a néhol előforduló vajákolás és voodoo varázslat módszereivel ellentétben ebben a pár pontban a legtöbb leírás egyetértett. Persze a keresőoptimalizálás humán aspetusait sem szabad figyelmen kívül hagyni: Frissülő tartalom, hogyan írjunk keresőbarát szöveget, ami nem idegesíti túlságosan (vagy egyáltalán nem) az emberi olvasót.

A legfontosabb, amit megtanultam az a hozzáállás volt: Ha én élnék abból, hogy a visszaadott találatok relevánsak legyenek, mire figyelnék jobban, mire kevésbé? Meg persze milyen trükköket kéne kivédenem?

A "Webfejlesztés" oldalam

Elég kézenfekvő, hogy ezen az oldalon próbáljam ki, hogy mely technika működik, melyik nem. Az oldal egy éves fennállása után, (és hogy beregisztráltam a hazai lingyűjteményekbe) sikerült egész jó pozíciót elérni az igen népszerű webfejlesztés kulcsszóra is... a Googleben.

Az Origó keresőjében, amelyhez a Yahoo biztosítja az eredményeket továbbra sem vagyok sehol. Az első helyezett a Google első pozícióját is birtokló "ACT International", én jelen pillanatban (2007.03.25.) a hetedik oldalon, a 61-es pozícióban parkolok.

Nitorgénművek! Nitorgénművek?

Meglepően jól (negyedik hely) szerepel a "Nitorgénművek Rt.", aminek egyértelműen semmi köze a webfejlesztés címszóhoz. Mi lehet az ok? Kukkantsunk bele a forrásba! Egy "nem túl profi" átirányítást látunk: (az ingyenes szolgáltatókhoz hasonlóan) egy frame tölti be az oldalt egy másik domanről: http://www.eurocollect.hu/nitrogen/index.php És (valószínűleg csak a frameset kedvéért) van egy rejtett frame: uers.html (talán ures.html akart lenni valamikor). Mivel a valódi oldalon nem szerepel a "webfejlesztés" kifejezés, nyissuk meg az uers.html-t. Ennek eredménye egy 302-es (átmeneti) átirányítás a http://www.interword.hu/index.php?action=error címre.

Az www.interword.hu már érthető, miért releváns tartalom. Ezen az oldalon 11-szer szerepel a "webfejlesztés":

  • 1 a <title> elemben (második helyen)
  • 5 különböző <meta> elemben (gyakorlatilag első helyeken)
  • 2 <a title="..."> (jó pozícióban)
  • 3 <td name="..."> (jó pozícióban)
  • 0 alkalommal fordul elő a valódi szövegben

A találati oldalon amúgy www.webfejlesztes.hu címmel szerepel az Interword. A Google és MSN egyértelműen bünteti az oldalt az ügyeskedésért. Nem így a Yahoo.

A képlet

Van egy domainünk. Egy rejtett frame-ben behívunk egy releváns lapot egy másik domainről, ami az egekbe repíti az oldalunkat. Ennyire nem lehet egyszerű. Muszáj valami másnak is lennie.

Van is. Ez pedig az IP cím. A www.interword.hu és a www.nitrogen.hu azonos IP-n vannak. (Az előző a szolgáltatója az uóbbinak). Vagyis a képlet módosítva: Keress egy releváns lapot a kulcsszóra, bérelj tárhelyet ugyanannál a szolgáltatónál, tedd be egy rejtett frame-be, és máris az első lapon vagy.

Tanulság

A Yahoo buta. Kőkorszaki módszereket kell használnunk a jó helyezés elérésére, de azért megpróbálok jó praktikákat is ellesni a vezető találatoktól.

A felfedezett azonos IP + rejtett frame trükköt nem fogom szemléltetni. (De ha valki kipróbálná, szivesen várom a tapasztalatokat.)

Élő fejlemények

2007. 03. 20. (y:82 o:68)

Regisztráltam a meglévő Google sitemapomat a Yahoo Site Explorerben.

A főoldalon lerövidítettem a fejlécet (Az eddigi 5db külső js helyett csak 1 db van, a fejléc már nem kép, hanem CSS háttér, kikerült az author META tag).

2007. 03. 25. (y:57 o:61)

Innentől napló formát ölt az oldal. Itt figyelemmel kísérhetitek a változtatásokat, és eredményeiket, azaz a harcot egy jó Yahoo (és így ok.hu) pozíció elérésére.

2007. 03. 28. (y:56 o:64)

A Yahoo Site Explorer regisztráció elég hamar éreztette hatását. Eddig elég nagy imbolygást tapasztalok (a Yahoonál és Origonál is), napi szinten ez +/- 3 hely. Lehet ez a szerverparkon belüli különbség, de származhat abból is (és ez gyanítom), hogy a Yahoo nem használ akkora késleltetést, mint a Google. Ha ez igaz, akkor jobban megfigyelhetők az egyes kísérletek eredményei, így adott időn belül több próbálkozásra van lehetőség.

2007. 03. 29. (y:56 o:63)

Nem vártam, hogy egy "Yahoo Szent Grálra" lelek, de azért nagyobb reményeket fűztem a 10 legjobb helyezésű oldal elemzéséből. Röviden: vegyesfelvágott.

Az első 10 (mint mindig, a webfejlesztés kulcsszót vizsgálom) találat között van oldal 26000 külső linkel (nem tévedés) és van oldal 1 darabbal. Az első hely (ahogy feljebb már írtam) a Google favoritjáé (www.act.int.hu - valamit nagyon jól csinálnak), de a negyedik helyen az International Stainless Steel Forum oldalát egy picit melléfogásnak találom.

2007. 03. 31. (y:58 o:63)

Nem olyan egyszerű egy normális tábázatot csinálni HTML-ben. A számok a tegnapelőtti állapotokat tükrözik. A számokban nincs változás, csak egy, erre később kitérek. Most pedig lássuk a nyers számokat! A 10 legjobban szereplő oldal + én + egy meglepetésvendég:

Az oszlopokról: az összehasonlytás kedvéért itt van a Google beli PageRank (G pr.) és pozíció (G pos.), ezt követi a főoldalra mutató külső linkek száma (Linkek: főoldal), majd az összes külső link (Összes link), azt követi a mélylinkeltség százalékban (a mélylinkek és főoldali linkek aránya), az aloldalak száma (Oldalak), a kulcszó előfordulása a forrásban (K.szó), végül a kulcsszavak a látható területeken (Szöveges).

Yahoo TOP 10 elemzése

OldalG pr.G pos.Linkek: főoldalÖsszes linkMélylinkOldalakK.szóSzöveges
www.act-int.hu41747675661%165971
www.wayout.hu41321527729%4481
craftcore.hu532165345109%343
www.worldstainless.org5
www.provaltech.hu27213200%661
www.victorinet.hu56646904%5511050
www.halation.hu46724231262468%3383
www.wayout.hu2
www.imagina.hu246509%193
www.bgnet.hu3261541551%46123
vbence.web.elte.hu3438644114%2031
www.dream.hu71916025148620827%1691

Az első (és egyetlen) biztos következtetés: a sok aloldal jó. Mivel a TOP 10 oldal 90%-ának több aloldala van, mint nekem ez mindenképen a jó irányba mutat.

Látatóan a Yahoonak bejönnek a nyilvánvalóan kamu trükkök, amikor az oldal nem látható részeire (meták, name és title attribútumok, kommentek) zsúfolják a kulcsszavakat, úgy hogy közben talán egyszer (vagy egyszer se) szerepel az a valódi tartalomban.

A www.worldstainless.org a negyedik helyen már nem rontja véleményemet a Yahooról... (Az oldal még csak nem is magyar szerveren van, úgyhogy abszolut seemi ötletem). Lehet, hogy még is a vajákolás és voodoo varázslat módszereivel kéne kísérletezni egy keveset.

Összetarozás

A két wayout-os oldal teljesen különálló feltűnéséből arra következtetek, hogy a Yahoo lazábban kezeli a site fogalmát, inkább önálló dokumentumonként kezeli a találatokat. Ez megmagyarázza hogy miért figyel ennyire a kulcsszó előfordulásra. (A Google-nek van egy általános képe a webhelyedről egy csomó besorolást segítő információ, és ez még kiegészül az adott dokumentum tulajdonságaival).

Tévhitek

A TOP oldalak mind hatalmas fejléccel, soksok meta elemmel rendelkeznek. Ez megcáfolni látszik azt a feltételezésemet, hogy a minimálisra csökkentett tartalom-előtti HTML rész segít.

De hova tűnt az ACT International?

Az eredeti táblázathoz képest a mai eredmények drámai változást mutatnak! A korábbi bajnok egy nap alatt kipenderült biztosnak tűnő helyéről, és meg sem állt a 40-es pozícióig! Ki gondolta volna 2 napja... Nem akarok még következtetéseket levonni. Helyére viszont a "semmiből" berobbant a www.dream.hu (kifejezzen üdítő látvány a sok rondaság között), és egy igazi webfejlesztő cég (bár ők láthatóan a "marketing" szót kedvelik). Az Origo találatai közül is eltűnt az ACT (visszaesett a 31. helyre), de náluk a dream.hu még nem robbantott.

Változtatások

Egyértelmű, hogy növelni kell a kulcsó sűrűséget, ezt a Yahoo sokra tartja. Szakítok az eddigi rövid HEAD koncepcióval, és felhasználok néhány ötletet az elemzett oldalakról:

  • <a title="..."> a rövidített navigációs linkeknek. Persze helyes szemantikával: a cél oldalra vonatkozó szöveget írok bele, nem az aktuális lap kulcsszavait. (Rossz példa van bőven).
  • Új meta tagek: abstract, subject, title - kezdjük a title-lel! Az oldal címének picit hosszabb változatát írom bele. (Az ismétlést ahol lehet kerülöm).

2007. 04. 02. (y:43 o:51)

A változtatások azonnal éreztették hatásukat. A Yahoo 15 az Origo 12 helyelyezéssel jutalmazta, már tegnapra virradóan (tehát 48 óra leforgása alatt) a változtatásokat. A kérdés csak az, hogy ez minek az érdeme. Vajon a szöveg beli kulcsszónak? Vagy a title meta tagnek? Talán csak a kulcszó általános megszaporodásának a lapon? Csak egy ellenpróbával lehetünk teljesen biztosak, úgyhogy most kiszedem a title metát.

2007. 04. 02. (y:59 o:63)

Csak órák teltek el a reggeli post, és meta-változtatás óta. Most mindkét keresőben visszaestem az előző pozícióba. Mivel egyszerre történt mindkét keresőben kizártnak tartom a datacenteren belüli eltérést. Érdekes, hogy a meta title kiiktatásával megszűnt minden pozitív eredmény. A plusz kulcsszó a szövegben továbbra is bent van, nem akarom elhinni, hogy ez semmit sem számít. Mindenesetre várok még néhány órát, hátha még nem állapodott meg az oldal.

2007. 04. 05. (y:80 o:56)

Hullámvasút. Amég a Yahoo indexében az eddigi legrosszabb helyemet közelítem, az Origóban a legjobbat. Jó alkalom ez, hogy kipróbáljam, mivel lehet rendet csapni a káoszban. Kiteszek egy újabb kulcsszót a főoldalra.

Külföld

Eközben: Az ACT International visszatért mindkét kereső első lapjára. És egy másik örömteli hír: mindannyiunk kedvence, a Nitrogénművek bevette a Yahoo első lapját, jelenleg a 10. helyen áll. Vajon mit tartogat még?

2007. 04. 08. (y:80 o:57)

Semmi változás. A plusz kulcsszó a főoldalon (amiből így 3 van a valódi szövegben) nem hatja meg a Yahoot. Folytatódik a mélyrepülés. Talán megfelelő az idő arra, hogy újra betegyem a title metát, és kipróbáljam, hogy eddigi feltételezéseim helyesek voltak-e. Van egy új teóriám a másodikán kezdődő hanyatlásról, de előtte adok pár napot a metának.

2007. 04. 25. (y:55 o:54)

Miután a Yahooban kiszorultam a TOP 100ból is (144. hely) gondoltam ideje átgondolni eddigi következtetéseimet. További tesztekkel megvártam, hogy konszolidálódjon a helyzet. Az oldal vissza is tért egy (az eddigiekhez képest) jó pozícióba.

Kattintás-terápia

Megfigyeltem, hogy az egykét napi változtatások idején naponta kattintottam magamra az eredmények között. Ez az utóbbi időben elmaradt. Ez edeményezné ezt a nagy mozgást? Még az is megfordult a fejemben, hogy a kezdeti siekrek is ennek voltak betudhatók, nem pedig a konkét változtatásoknak. Egyelőre várok, figyelek, hol áll meg az oldal, aztán megpróbálkozom a napi 1-2 kattintással.

Nem tudom mennyire valószínű ez a feltételezés. Egyetlen IP-ről jövő kattintások (vagy azok hirtelen megszűnése) nem logikus, hogy ekkora hatással legyen a pozícióra. Másrészt viszont az 50. hely környékéről beszélünk. A szomszédos oldalak valószínűleg egyetlen kattintást sem kapnak (legalább is erre a kulcsszóra).

2007. 05. 03. (y:54 o:54)

A mai ellenőrzéskor meg is nyitottam az oldalt a Yahoo és ok.hu eredményei között. Mostantól egy héten keresztül napi egy-két alkalommal kattintani fogok az oldalra. Figyeljük a hatást...

2007. 05. 11. (y:79 o:2)

Lőjenek le, ha értem, de második vagyok az ok.hu találati listáján. A kattintósditól nem vártam ekkora eredményt, úgyhogy legyünk szkeptikusak. Biztosan nem attól van. Elmegyek, agyalok egy kicsit.

2007. 06. 05. (y:?)

Origo fejlemények

Egy kedves olvasó, Zoli azonnal felhívta figyelmemet a változás okára: az ok.hu immáron a Google indexével dolgozik. Csak üdvözölni tudom a lépést. (Bár a Jyxo még jobb választás lett volna, lévén kelet-európai ország vagyunk, és a Google eddig nem túl sok erőfeszítést tett, hogy motorját az itteni sajátosságokhoz hangolja.)

Yahoo kitiltás?

Eközben az optimalizálás alanyát jelentő főoldalam ahogy van, eltűnt a Yahoo indexéből. A "webfejlesztés" címszóra csupán ez a lap jön ki, az pedig a 193. helyen. Az okok? Ki tudja, de talán jelent valamit, hogy az oldal egyetlen címen megtalálható a Yahoo indexben, ez pedig vbence.web.elte.hu/?ref=Fuckonly.com

A dologról nem találtam infót. Egyedül annyit sikerült kideríteni, hogy a Google-ön 386, a Yahoon 778 oldal "fertőzött" ezzel a paraméterrel. Többségében nem angol nyelvű oldalak.

Feladtam egy Review Request-et. Reméljük gyorsabban őrölnek a malmaik, mint a Google-nél.

Yahoo változások figyelése

Különösebb stratégiai megfontolások nélkül ugyan, de eddig is figyeltem a "webfejlesztés" szóra a yahoo TOP10-et, RSS segítségével. Május 23-án volt egy fönldindulásszerű változás: teljesen átrendeződött az első találati lap. Hetente általában előfordul egykét változás, de ekkora átrendeződés nem jellemző.

Mostantól 10 kulcsszót (5 magyar, 5 angol) figyelek, hátha valami rendszer fedezhető fel a nagyobb frissítések idejében, eddig nem sok cikket olvastam Yahoo update-ek előrelejzéséről.

2007. 06. 05. (y:?)

A Review Request feladása után 12 órával jött egy forma válasz, miszerint több információra van szükségük. Leírtam szájbarágósan a problémát, a vonatkozó Yahoo keresési URL-ekkel (amin nem tűnik fel az oldal). Bizakodó vagyok (egyelőre).

2007. 06. 10. (y:42)

"Back from the dead"

Sikerült visszakerülnöm az indexbe, mégpedig az eddigi legjobb (42.) helyre. A fent írt fuckonly-s cím (ami mellesleg az adultfriendfinderre mutat, mielőtt kivácsiságból megnézné valaki) már nem szerepel a találatok között. Mindazonáltal nem úgy tűnik, mintha védekeznének a jelenség ellen. A fertőzött oldalak száma növekszik. A Yahoon 1130 címben található meg a trükkös paraméter, még a Google találatai között 206000 ilyen oldal szerepel.

Miért is?

Mellesleg: mi is ez az egész? Valószínűleg egy butácska portál motor hibájára alapoznak, ami a ref-ben kapott url-t mint linket megjeleníti az oldal tetején. (Mid láttunk már olyan oldalt, ami kiírja, hogy "Üdv google felhasználó!", ha googleből jövünk. Ez valami hasonló dolog lehet, csak nem a http referer-t használja.) Abból, hogy csupán keletkezik egy ilyen furcsa URL semmi előnye nem származna a spammelőnek, úghogy ez az egyetlen logikus ok.

A "furcsa" címekre mutató linkeket valószínűleg védetlen fórumokban comment spam forájában helyezték el, így nehezebben azonosítható a rosszindulat a keresőmotorok számára. Mellesleg nem válogattak a spammelők: PHP és ASP oldalakat, sőt statikus lapokat (lásd az enyémet) is megtámadták.

Reincluding Re-re-request

Nem volt szükség rá, de kereséseim során találtam még egy címet: Yahoo - Second Review Request. Ezen lehet még egy újabb ránézést kérni az oldladra, ha úgy gondolod, hogy alaptalaul lett kitiltva. Elvileg arra az esetre szolgál, ha egyszer már megnéztek és azt mondták hogy az oldalad nem megflelelő. Azért itt a cím, hátha segít valakinek.

Az optimalizálás

Folytatom a napi 1-2 kattintást a Yahooban, mivel a kísérletet az átmeneti kitiltás szabotálta. A fenti táblázathoz képest picit fejlődött az oldalam linkeltsége: a site-ra 625, ebből a főoldalra 534 linket számol össze a Site Explorer. A mélylinkeltségem így 17%-os.

2007. 06. 13. (y:41)

Újabb rekord! Azt gyanítom, hogy elsősorban a linkeltség növekedése felelős a jobb pozícióért, emellett azt is feltételezem, hogy a Yahoo momentán jobban figyel a link popularitásra, mint 2 hónapja, az első táblázat születésekor. Lássuk:

OldalG pos.Site linkekLap linkekKsz.Szöv.
www.wayout.hu/webfejlesztes122261072
www.act-int.hu/kompetenciak/fejlesztes/index.php112 8762973
www.webfejlesztes.info135265132
www.klasszis.hu1913291323101
www.issf.org
www.webshopexperts.hu/szolgaltatasok/webfejlesztes.html483415243
www.interword.hu8413971386111
index.hu/info/job07012232208 887380
www.wayout.hu61
www.imagina.hu51433
www.halation.hu6737 15137 01783

Igen is meg nem is. Úgy átlagban emelkedett az oldalak linkeltsége a TOP10ben, de nem mondható ki egyértelműen, hogy a bejövő linkek lényegesen magasabb súlyt kapnának most, mint az előző mérés aélkalmával.

A webfejlesztes.info esete érdekes. A domain 2007 Januári, így igen szép teljesítmény az abszolút nulláról ide eljutni (az oldal Googleben is az első lapot nyaldossa). (Mellesleg az oldal Longhand nevéhez fűződik. A legtöbb keresőoptimalizálással kapcsolatos infót az Ő blogjáról szerzem be.)

Bullshit is king...

... avagy a linképítés tudománya. Minden SEO portálon, blogban a linképítséről beszélnek, de semmi gyakorlati tanács arra, hogyan is csináljuk. Picit drámaira véve a figurát mondhatnám: Most már látom, és azt kívánom, bár csak sose láttam volna.

A nagy titok pedig nem más, mint a Bullshit. Kifejtem: készítsünk sok értéktelen oldalt, amik majd ránk fognak visszamutatni. No-no fiam! - mondhatá a kedves olvasó - Alacsony PageRank-ú oldalak linkjei nem sokat érnek. És ez valamilyen szinten igaz is. Viszont ne flejtsünk el két dolgot:

  1. A megfleleő eszközökkel (kész PHP motor) egy ilyen oldal elkészítése minimális energiát igényel, mi pedig sokat csinálunk - induljunk mondjuk 9-cel.
  2. Az alap seo irányelvekkel egy vak nyúl is fel tud tornászni egy oldalt 3-as pagerankre 4-5 hónapon belül.

How bullshit is made

Először is az oldalra kell tartalom. Mi viszont minimális energiát szeretnénk ráfordítani egy oldalra (ugyanis 10-20 ilyet üzemeltetünk egyszerre). A válasz egyszerű: mások tartalmait fogjuk segítségül hívni. Ennek legprimitívebb formája a linkgyűjtemény, esetleg a fórum.

A linkgyűjtemény nagyon előnyös abból a szompontból, hogy oda (egy idő után) magától is érkezik be tartalom. A fórum hasonló mágnesként működik, viszont már nagyobb kaliberű fegyver. (Több energiát igényel a beindítás, de a beérkező tartalom is többszöröse egy linkgyűjteménynek. Egy félkész fórum felturbózásában a troll segítségünkre lesz).

Kifinomultabb eszközökkel cikkeket is gyárthatunk oldalainkra, akár napi frissítéssel: aggregáljuk össze egy hatalmas RSS feedet az összes (adott nyelvű) hírforrásból, amit taláunk, és tegyünk fel egy VAGY szürőt néhány kulcsszóra. Például, ha egy kertészettel foglalkozó kamu oldalra feldobjuk a híreket, amelyek tartalmazzák a kert, trágya, ültet, tuja, fű szavak egyikét. Az így szűrt RSS bejegyzések (cím, rövid szöveg, url) azután blogszerűen bekerülhetnek oldalunkra (rájuk kattintva megnyílik az eredeti cikk az eredeti oldalról pl: origo - mindenki boldog).

Csinálunk Bullshit blogot! Egy blog léghajós képekről, amiket a gugliban szedünk össze? A fenti hírgyűjtő technika eleve blogszerű. Kombináljuk egy youtube vadásszal (sintén kulcsszóalapú), és kiváló blogunk lesz a témáról - vieókkal! Egyszer egy héten írjunk egy saját szöveget is rá, így nem csak duplikát tartalom lesz - így lekerülhetjük a keresők haragját.

A kamu oldalainkat szórjuk szét 2-3 szolgáltatónál. Szatisztikailag kiugrana, ha a vezéroldalunk (ami a hasznot húzza a kamu-oldalakból) csak egy szolgáltatótól kap soksok linket. A domain regre ugyanez igaz. Ha minden domain a Te neveden van, statisztikailag szintén nyilvánvaló a dolog.

És ilyet szabad?

Ezt mindenki gyomrára bízom. Ha e-mailben megkérded a privát véleményemet valószínűleg azt válaszolom hogy, meggyőződésem szerint a pokolban egy különleges helyet tartanak fent mindenkinek aki szeméttel árasztja el a netet.

2007. 06. 15. (y:29)

A 29. pozíció! Azaz a 3. oldal! A webfejlesztes.uw.hu oldalt, amivel az utóbbi időben együtt haladtam sikerült otthagyni, és egy impozáns 12 helyes (azaz 41%-os) ugrást elérni, magam sem tudom, hogyan. Eközben az első lapra felkerült a halation.hu. A róla kibányászott adatokat hozzáadtam a második táblázathoz.

2007. 06. 21. (y:29)

"Eseménytelenül telnek a napok" ahogy az Amorf Ördögök is megmondták. Úgy néz ki a harmadik lap környékén már stabilabb a helyzet. Vége a napi imbolygásnak.

Készülőben van egy eszköz, amiről most sokat nem szeretnék elárulni. Annyit mondhatok, hogy látványos lesz, szines és nem láttam sehol sem ehhez hasonló dolgot. (Igaz, nem is nagyon kerestem. :)

2007. 07. 20. (y:48)

Újrasorsolás a yahooban. A figyelt 10 kulcsóból 9-en válzotás az első oldalon. Én vesztesként jöttem ki a keverés végén, talán gyakrabban kéne frissíteni az oldalt... Megjegyzem 2007.07.06-án is volt egy hasonló átrendeződés, ez azonban nem érintette a "webfejlesztés" kulcsszót.

2007. 08. 13. (y:4)

Újabb átrendeződés: A tegnapi és mai nap folyamán az összes megfigyelt kulcszó első oldala megváltozott, legalább 4 hely (általában 7) változott a TOP 10-ben. Én is pezsgőt bontok: sikerült elérni a Yahoo első lapját. Persze azonnal le is kopogom a dolgot. Tudom milyen forgandó a Yahoo-szerencse. Már tényleg ideje lenne valami friss anyagot tenni az oldalra...

2007. 09. 14. (y:16)

Yahoo földindulás: Az újrasolrolás még nem érte el a "webfejlesztés" kulcsszót, talán holnapra már itt is látszik a változás. A megfigyelt tíz kulcsszóból nyolcnak megváltozott az első oldala (átlagban 7 helyen új oldallal).